Η σχολική προσαρμογή για τα «πρωτάκια»!

Όπως για όλους μας οι αλλαγές είναι δύσκολες και χρειαζόμαστε χρόνο για να προσαρμοστούμε, έτσι και τα «πρωτάκια» χρειάζονται κάποιο χρόνο προσαρμογής για τη μετάβασή τους από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό. Οι πρώτη τάξη του δημοτικού είναι ένα κομβικό σημείο στη ζωή των παιδιών, καθώς βρίσκονται αντιμέτωπα με μια νέα πραγματικότητα, με περισσότερο δομημένες συνθήκες και κάποιες «υποχρεώσεις». Σε αρκετά παιδιά το άγχος του αποχωρισμού από τους γονείς, η μετάβαση από το παιχνίδι-μάθηση που ίσχυε στο νηπιαγωγείο σε ένα πιο δομημένο περιβάλλον με κανόνες και κάποιες απαιτήσεις, μπορεί να προκαλέσουν άρνηση  για το σχολείο. Πρέπει, επίσης να μην ξεχνάμε ότι το κάθε παιδί έχει το δικό του ρυθμό ανάπτυξης. Πλέον τα παιδιά έχουν κάποια «καθήκοντα» που τίθενται τόσο από το ίδιο το σχολικό σύστημα αλλά και από τους γονείς, στα οποία κάποια παιδιά δεν είναι έτοιμα να ανταποκριθούν και να ανταπεξέλθουν. Επομένως, τους αφήνουμε χρόνο να προσαρμοστούν στο νέο αυτό ξεκίνημα.

Οι γονείς για να βοηθήσουν τα παιδιά τους σε αυτή τη μεταβατική περίοδο της ζωής τους θα πρέπει να είναι συναισθηματικά σταθεροί και αποφασιστικοί, να μην βομβαρδίζουν το παιδί με ερωτήσεις για το πώς πέρασε στο σχολείο -καλύτερα να επικοινωνούν με το ίδιο το σχολείο για οποιαδήποτε ερώτηση-, να έχουν θετική στάση και να προβάλουν τη θετική σημασία του σχολείου. Επιπλέον είναι εξαιρετικά σημαντικό  να διατηρήσουν τις καθημερινές τους ρουτίνες (ύπνος, διάβασμα, παιχνίδι, φαγητό) και να επιτρέπουν στα παιδιά να έχουν το χρόνο τους για παιχνίδι.  Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα παιδιά δεν μεγαλώνουν ξαφνικά από την ημέρα που θα πάνε Α’ δημοτικού! Στην Α’ δημοτικού το διάβασμα θα πρέπει να διαρκεί μισή με μια ώρα, επομένως απομένει αρκετός χρόνος για παιχνίδι!

Δήμητρα Δάμτσα | Ψυχολόγος Παιδιών & Εφήβων, MSc

Μοιραστείτε το:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email